جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

پنجره های خانه را نو کنید

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


دکوراسیون پنجره ها,بازسازی پنجره ها
هنگامی که سخن از حفظ و نگهداری خانه به میان می آید، نکات و جزئیات بسیاری وجود دارند که در برخی موارد غفلت از آنها اشکالی ایجاد نمی کند؛ اما نباید پنجره ها را جزء این موارد به حساب آورد.
آنها چشمان خانه محسوب می شوند و به کمک آنها می توان ارتباط بین فضای داخل و خارج خانه را حفظ کرد. بنابراین باید در حفظ و نگهداری چشمان خانه خود خیلی دقیق باشید.
البته چند نکته درباره پنجره ها وجود دارد که ممکن است حین بازسازی و نوسازی، دردسرساز شوند؛ پس حتما قبل از فرآیند جابه جایی و جایگزین کردن پنجره ها، آنها را به طور کامل بررسی کنید. در اینجا به نشانه هایی اشاره شده است که در صورت مشاهده آنها باید به فکر جایگزین کردن پنجره جدید باشید.

۱. شیشه های شکسته، ترک خورده، خمیده و تاب دار
شاید تشخیص شکستگی یا ترک شیشه آسان باشد، اما تشخیص خمیده و تاب دار بودن شیشه مشکل تر است. اگر یک جام شیشه را از نزدیک بررسی کرده باشید، متوجه می شوید که چقدر صاف است. شیشه های تاب دار، صاف به نظر نمی رسند، بلکه بیشتر شبیه لباسی اتو نکشیده هستند. برای اطمینان، نزدیک پنجره بایستید و آن را از کنار بررسی کنید.

۲. عایق بندی کم یا نبود عایق بندی
دلیل وجود پنجره ها در ساختمان این است که شما بتوانید بدون درنظرگرفتن آب و هوا، به فضای بیرون دسترسی داشته باشید. هر چند آنها نور طبیعی را از خود عبور می دهند و می توانند خانه شما را با گرمای خورشید پر کنند، اما نباید تغییرات نامناسب آب و هوایی را به منزل بیاورند. راه های زیادی برای کنترل عایق بندی وجود دارند.

اگر پنجره ای فاقد عایق بندی باشد یا عایق بندی مناسبی نداشته باشد، هنگام لمس آن، گرما یا سرمای فضای بیرون را حس می کنید، یا زمانی که نزدیک پنجره ایستاده اید، تغییرات دمایی را کاملا احساس خواهید کرد. حتی می توانید با قراردادن یک دستگاه دماسنج روی آستانه پنجره، تبادل حرارتی آن را اندازه گیری کنید.

۳. بخار زیاد
اگر پنجره خانه شما زیاد بخار می کند، شاید وقت آن رسیده که تعویض شود. بسیاری از پنجره های قدیمی یک لنگه، زیاد بخار می کنند. البته قبل از اینکه روی پنجره های جدید سرمایه گذاری کنید، مطمئن شوید عامل بخار شیشه، شما نبوده اید. پایین بودن دمای هوای خانه، ضخیم بودن پرده ها یا پوشش پنجره، نبود جریان هوای کافی در داخل خانه و رطوبت آشپزخانه یا حمام، نقشی اساسی در بخار کردن شیشه ها دارند.

۴. درست باز یا بسته نشدن
پنجره های قدیمی عموما راحت باز و بسته نمی شوند. برخی افراد، پنجره هایی را که کاملا بسته نمی شوند با اشیایی بلند و قدرتمند چفت می کنند تا از به هم خوردن پنجره و شکستن شیشه جلوگیری کنند. برخی دیگر فقط می توانند پنجره های شان را از خارج باز کنند و برای اینکه هوای تازه وارد خانه شان شود، باید به باغچه یا حیاط پشتی خانه بروند و از بیرون پنجره را بگشایند. حتی برخی افراد، از تمام قدرتشان برای چفت کردن پنجره هایی که باز مانده اند، استفاده می کنند. اگر شما هر کدام از این کارها را انجام می دهید، اکنون وقت آن است که پنجره تان را عوض کنید.

۵. نبود آب بندی مناسب
اگر شیشه پنجره های خانه شما دوجداره است، اما هنوز برودت یا گرما به داخل راه می یابد، شاید درست آب بندی نشده باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ماده درزِگیر بین دو شیشه از بین رفته یا گسیخته شده باشد. اغلب تولیدکنندگان پنجره سعی می کنند آب بندی کاملی انجام دهند، اما اغلب اوقات این امر اجتناب ناپذیر است و دلایل اصلی آن می تواند رطوبت بیش از حد محیط، طراحی ضعیف قاب پنجره یا انجام نشدن یا صحیح نبودن آزمایش های مربوطه روی پنجره باشد. روشی ساده برای تشخیص آب بندی پنجره این است که بررسی کنید بخار آب بین دو لنگه شیشه ایجاد شده است یا خیر.

۶. حفاظت از محیط زیست
درصورتی که پنجره خانه شما به هر نحو به محیط زیست صدمه می زند باید برای سلامت خود و اطرافیان تان هم که شده به فکر پنجره ای جدید باشید. در سال های اخیر، تولیدکنندگان پنجره در طراحی پنجره ها از لحاظ زیست محیطی هوشیارتر شده اند. پنجره های دوست دار محیط زیست (Low energy) یا (low e) اکنون در اغلب فروشگاه های طراحی خانه و تولید کنندگان پنجره موجود است.

این پنجره ها از میزان پولی که صرف هزینه های سرمایشی و گرمایشی خانه تان می کنید، می کاهند. میان پنجره های low e و عادی، از لحاظ شیشه، درز و چهارچوب تفاوت وجود دارد. پنجره های low e درواقع با نام ۳ جداره شناخته می شوند. گازی که برای آب بندی میان جداره ها استفاده می شود، گازی مانند کرایپتون یا آرگون است که در انرژی صرفه جویی می کند. هنگامی که نوبت چهارچوب بندی می رسد، قاب های چوبی تنها گزینه مناسب برای پنجره های دوست دار محیط زیست هستند، زیرا برخلاف فایبرگلس ها یا مواد کامپوزیت، می توان آنها را بازیافت کرد.

منبع : مجله منزل - persianstart.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آویزهای دیواری ابتکاری
  • بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
  • تزئین حمام ساده و ارزان
  • جدیدترین مدلهای چوب پرده
  • دکوراسیون منزل برای جشنها
  • دکوراسیون یک کتابخانه خانگی


مطالب دیگر
تاثیر کودهای آلی در برآورد پارامترهای عملکرد دو رقم هیبرید ذرت
بررسی عوامل موثر بر پذیرش شبکه اجتماعی توسط گردشگران برای انتخاب مقصد گردشگری(مورد مطالعه: ایران)
کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) در مکانیابی دفن زباله (مطالعه موردی: شهرستان اهر)
ضررها و اثرات مخرب در استفاده از امواج فراصوت در صنایع غذایی
بررسی عملکرد آب شیرین کن HD خورشیدی با هدف تجاری سازی
تحلیل و بررسی اثرات سطح بر روی ارتعاشات آزاد نانولوله های آلومینیومی و سیلیکونی در شرایط مرزی مختلف با استفاده از تئوری الاستیسیته غیرمحلی ارینگن
بهبود پایش پروفایل های چند متغیره خود همبسته در فاز 2
بررسی میزان انتقال جرم اکسیژن در یک بیوراکتور همزندار به منظور تصفیه BTX از جریان هوا
ارزیابی فعالیت نانو کاتالیست های زئولیتی در دگراداسیون ضایعات پلی استایرن و مقایسه آن با کراکینگ حرارتی آنها
برآورد حداکثر بارش محتمل به روش آماری هرشفیلد دراستان اصفهان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.