جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

نکته های مهم در چیدمان اتاق خواب

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


یکی از متداول‌ترین فضاهایی که به یک خانه اضافه میشود یک اتاق خواب بزرگ جدید است. فرقی نمی کند شما یک خانه قدیمی در یک محله قدیمی بخرید و اتاق خواب آن راحت نباشد یا اینکه بخواهید برای خودتان بیشتر خرج کنید و اتاق خواب رویایی خودتان را بسازید.

بنابراین دوست دارید چه چیزهایی در اتاق خواب رویایی شما وجود داشته باشد؟ در این مطلب به 10 نکته اشاره می کنیم که رویای شما را به واقعیت تبدیل میکند.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


1. مکان. اولین دغدغه شما درباره اتاق خواب جدیدتان احتمالا مکان قرارگیری آن است. تصمیم در این مورد شاید مهم‌ترین تصمیمی است که در این فرایند خواهید گرفت. شاید بخواهید بدانید که اگر اتاق خواب شما در طبقه همکف نیست چگونه با مناظر پیرامونی ارتباط پیدا می کند. هم‌چنین به دنج ماندن اتاق خواب و ایجاد هماهنگی چیدمان بین اتاق خواب تان و دیگر قسمت های خانه هم توجه کنید .

با اضافه‌کردن یک اتاق خواب بزرگ به این خانه، معمار آن یک مسیر زیبا را در کنار این خانه طراحی کرد که مکملی برای اتاق خواب جدید این خانه بود و منظره زیبایی برای آن اجاد کرد. 

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


چیدمان اولیه این خانه مزرعه‌ای که متعلق به دهه 1950 بود دارای سه اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی بود که در یک سمت خانه قرار داشتند. راه‌حل عملی قراردادن اتاق خواب اصلی در سمت دیگر خانه بود. سه اتاق خواب اولیه هم‌چنان سر جای خود ماندند و تبدیل به فضایی کاربردی برای کودکان خانواده شدند در حالی که والدین این اتاق خواب مجزا را به خود اختصاص دادند.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


سوئیت‌های طبقه دوم را میتوان بر روی سقف ساختمان اصلی ساخت. گاهی اوقات شما مجبورید یک طبقه به ساختمان خود اضافه کنید. اگر چنین تصمیمی گرفتید، توجه کنید که هنگام ساخت‌وساز طبقه دوم حتما باید از دستورالعمل‌های ساخت‌وساز پیروی کنید.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


2. دسترسی به فضاهای بیرونی. وقتی محل قرارگیری اتاق خواب جدید خود را تعیین کردید، اکنون نوبت به دسترسی به فضاهای بیرونی میرسد. در گذشته دسترسی مستقیم از اتاق خواب به فضای خارجی خانه خیلی متداول نبود. اما امروزه مردم ترجیح می دهند اتاق خواب اصلی در طبقه همکف باشد و یکی از درهای آن به پاسیو و باغ باز شود.

این اتاق خواب سنتی لوکس دارای یک در پنهان است که از طریق آن میتوان به پاسیوی مجلل که دارای یک شومینه فوق‌العاده زیباست رفت.

 

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


3. پنجره‌ها. پس از درها، مسئله اصلی شما پنجره‌ها خواهند بود. مطالعات نشان میدهد اتاق تیره کیفیت خواب را بهتر میکند. اما به یاد داشته باشید که شما همیشه خواب نیستید پس ایجاد تعادل میان روشنی و تیرگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است.

در این اتاق خواب بسیار مدرن و شیک، پرده‌های رُل‌شونده بسیار هوش‌مندانه پنهان شده‌اند: آن‌ها به درون چهارچوب موجود در بالای پنجره‌ها رفته‌اند.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


4. منظره‌ها. اگر مناظر زیبایی در برابر اتاق خواب‌تان دارید از آن بیش‌ترین استفاده را بکنید. مانند این اتاق حتما نباید منظره اقیانوس در برابر چشمان شما باشد. مناظری مانند باغ‌ها، استخرها، و حیاط‌های چشم‌گیر نیز دارای مناظر زیبایی هستند.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


5. محل نشستن. یکی دیگر از کارهای متداول ایجاد یک فضای نشیمن در اتاق خواب اصلی است. طراحی این اتاق خواب به‌گونه‌ای است که می توان آن را به‌عنوان یک اتاق نشیمن کوچک نیز در نظر گرفت. چنین فضاهایی بسیار آرام و ساکت هستند و می توانید زمانی را در آن مشغول مطالعه، نوشتن، یا فقط اندیشیدن شوید. اگر دوست دارید قسمتی در اتاق خواب خود را تبدیل به فضای نشیمن کنید، می توانید 50 متر مربع آن را به مبلمان اختصاص دهید. 

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


6. شومینه. یک شومینه می تواند یک نقطه کانونی در هر اتاقی به وجود بیاورد. اگر می خواهید از یکی از آن‌ها در اتاق خواب‌تان استفاده کنید، حتما با طراح یا معمار خود در مورد میزان تاکیدی که در فضا باید روی آن باشد مشورت کنید. شومینه سنتی سنگی این اتاق نقطه کانونی آن است .شومینه‌های گازی مدرن در هر طرح‌ و اندازه‌ای با طراحی و سلیقه شما جور درمی آیند.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


7. سقف. اگر اتاقی در خانه شما وجود داشته باشد که شما گاهی به سقف آن نگاه کنید، آن اتاق حتما اتاق خواب است. تیرچه‌های مثلثی موجود در سقف جزئیاتی جذاب و جالب‌توجه به این اتاق اضافه کرده‌اند. حتی اگر سقف اتاق شما مسطح است، سقف‌پوش‌های متنوعی وجود دارند که می توانید با نصب آن‌ها یک اتاق جذاب و دل‌ربا خلق کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر سقف این اتاق مسطح بود، الوارهای موجود در آن جلوه‌ای زیبا به فضا می دادند.

 

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


8. نورپردازی. اتاق خواب‌ها دارای فضاهای بسیار خوبی، مانند شمع‌دان‌ها و تورفتگی روی سقف، برای استفاده خلاقانه از نورپردازی مصنوعی دارند. دراین اتاق خواب لوکس از منابع نوری مختلفی استفاده شده است. لوستر کریستال آن یک فضای درخشان خلق کرده است، چراغ‌های کناری فضایی صمیمی و شخصی به وجود آورده‌اند، درحالی که نورپردازی موجود در فرورفتگی های سقف جزئیات سقف را بهتر و بیش‌تر نمایان کرده‌اند. شمع‌ها را فراموش نکنید، هیچ‌چیز بیش‌تر از آن‌ها صمیمیت ایجاد نمی کند. به‌جای استفاده از کلیدهای روشن‌خاموش از کلیدهایی استفاده کنید که نور را کم‌وزیاد می کنند تا هنگامی که شب‌هنگام از خواب بیدار می شوید احساس نکنید که در اتاق بازجویی هستید.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


9. سرگرمی. بیش‌تر افراد خیلی به داشتن یک تلویزیون در اتاق خواب خود علاقه ندارند، اما برخی عاشق داشتن تلویزیون هستند. به‌دقت به محل قرارگیری آن توجه کنید و در مورد توکاربودن یا نبودن آن تصمیم بگیرید. حتی اگر به تلویزیون علاقه ندارید، موسیقی می تواند سرگرمی خوبی در اتاق خواب باشد. این کار خیلی ساده است فقط نیاز به نصب بلندگوهای بیسیم دارید.

چیدمان اتاق خواب, نکاتی برای چیدمان اتاق خواب


10. تم. در نهایت، یک تم در اتاق خواب جدید خود به وجود بیاورید. اتاق عکس بالا که به سبک گرم‌سیری طراحی شده است بسیار یک‌پارچه، منسجم، و آرامش‌بخش است. به طراحی سقف توجه کنید.

 

منبع : چیدانه



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آویزهای دیواری ابتکاری
  • اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی
  • جدیدترین مدلهای چوب پرده
  • دکوراسیون یک خانه با وسایل مدرن و رنگی
  • روشهای چیدمان یک اتاق نشیمن زیبا و صمیمی
  • مدرن ترین دکوراسیون آشپزخانه


مطالب دیگر
برنامه ریزی حمل و نقل گامی مهم در جهت کاهش مشکلات جابجایی معلولین در داخل شهر
بکارگیری نظریه رفتار برنامه ریزی شده در بخش بندی بازار مصرف کنندگان لوازم خانگی
تحلیل عددی نشست بزرگراه شهید کلانتری در کیلومتر 7+800
مطالعه عددی جریان و انتقال حرارت نانوسیال در فضای بین کانال مربعی و لوله توپر واقع در مرکز آن
کشف خط افق به کمک روش بیشینه گیری ستونی از تصویر گرادیان در تصاویر حرارتی با کیفیت پایین
بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان شرکت مبین نت
کاهش تلفات توان شبکه توزیع با استفاده از بازآرایی بر مبنای الگوریتم جهش قورباغه
آسیب شناسی محله کرناسیون دزفول
شبیه سازی جریان داخلی انژکتور پیچشی با ورودی مماسی
ارتقاء کیفیت و ارزش افزوده محصولات پتروشیمی در صنایع پایین دستی با استفاده از فناوری نانو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.