جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین تلفن های همراه

جدیدترین موبایل ، جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه جدیدترین تلفن های همراه

تغییر چیدمان قلب خانه

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان


چیدمان آشپزخانه, تغییر چیدمان آشپزخانه


این روزها تغییر خانه و اسباب‌کشی کار چندان راحتی نیست و برای همین، خیلی‌ها دل‌ خوشی از این جابه‌جایی‌ها ندارند، اما کسانی که ناچارند هر از گاهی خانه‌شان را عوض کنند یا آنهایی که با فکر تغییر دکوراسیون به خانه جدیدی می‌روند، معمولا چند خانه را می‌بینند تا یکی را که هم از نظر ظاهر و اندازه مناسب است و هم قیمت متعادلی دارد، انتخاب کنند.


در این میان، خانم‌های خانه همیشه با نگاه ویژه‌ای، آشپزخانه را بررسی می‌کنند و اگر آشپزخانه مطابق میل‌شان بود، رضایت می‌دهند. در غیر این صورت، دوباره خانه دیگری را می‌بینند تا بالاخره بتوانند خانه‌ای مناسب پیدا کنند. اهمیت آشپزخانه برای خانم‌ها به حدی است که وقتی از آن خوششان نمی‌آید، حتی ممکن است بقیه قسمت‌های خانه را نبینند و به کلی منصرف شوند. شاید چون بیشتر وقت خانم‌ها در آشپزخانه می‌گذرد و ساعت‌های زیادی را مشغول کار در این فضا هستند، چنین احساسی دارند که البته این موضوع، خانه‌دار و شاغل نمی‌شناسد و همه خانم‌ها همین‌طور فکر می‌کنند.

خیلی‌ها می‌گویند آشپزخانه قلب خانه است یعنی اینقدر اهمیت دارد که اگر توجهی به آن نداشته باشیم، خانه و زندگی از حرکت بازمی‌ایستد. به همین دلیل نوع چیدمان و لوازمی که در این بخش از خانه استفاده می‌شود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کارشناسان دکوراسیون و طراحی داخلی می‌گویند، استفاده از رنگ‌های شاد و زنده مانند قرمز‌ روشن، نارنجی، سبز ‌روشن و زرد برای تزئین محیط آشپزخانه مناسب است و فضایی شاد و دوست‌داشتنی فراهم می‌سازد. علاوه بر این، استفاده از این رنگ‌ها کمک می‌کند اشتهای افراد هم تحریک شود و در نتیجه برای صرف غذا با احساس بهتری دور هم جمع می‌شوند.

اگر خانه‌تان قدیمی است یا اصلا خانه خودتان نیست و مستاجرید، ناراحت نباشید چون این آشپزخانه‌ها را هم می‌توانید زنده‌تر از قبل تزئین کنید. برای این کار استفاده از رومیزی‌های رنگی اولین و ساده‌ترین قدمی است که می‌توانید بردارید.

 

یک رومیزی نو با رنگی شاد و متفاوت انتخاب کنید و آن را روی میز آشپزخانه‌تان بیندازید تا محیط آشپزخانه به کلی عوض شود. اگر بتوانید پرده را هم تغییر دهید خوب است، ولی اگر چنین امکانی ندارید، همان تغییر رومیزی کافی است.

بعضی وقت‌ها، احتیاجی به تغییر رومیزی و پرده هم نیست و همین که چند ظرف رنگی بخرید یا در معرض دید بگذارید، کفایت می‌کند. لیوان‌ها و بشقاب‌های رنگی نه‌تنها می‌تواند به آشپزخانه‌ رنگ تازه‌ای ببخشد که حتی احساس بهتری به شما و دیگر اعضای خانواده‌ هم می‌دهد.

گل و گلدان‌ رنگی روی کابینت‌ها
متاسفانه بعضی خانم‌ها روی کابینت‌ها را پر می‌کنند از ظرف و ظروف و وسایل برقی و تصور می‌کنند این کار آشپزخانه‌شان را زیباتر می‌کند در حالی‌که اگر سطح کابینت‌ها، خالی و تمیز باشد بسیار زیباتر است و محیط آرام‌تری برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. بنابراین روی کابینت‌ها را تا جایی که می‌توانید خلوت کنید و لوازم اضافی را بردارید. زمانی که اسباب اضافه از روی کابینت‌ها جمع شود، می‌توانید برای زیبایی بیشتر از گلدان‌های ساده، ولی رنگی استفاده کنید و آنها را روی کابینت بچینید. اگر نور و محیط آشپزخانه اجازه می‌دهد، خوب است از گل‌های طبیعی رنگی هم کمک بگیرید. استفاده از گل‌های خشک رنگی و معطر که در بازار وجود دارد نیز از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید فضای آشپزخانه‌تان را تغییر دهید. برای این کار خوب است به مقدار مورد نیازتان گل خشک هماهنگ با رنگ آشپزخانه‌ بخرید و آنها را داخل گلدان‌ها یا ظروف کوچک بریزید تا هم عطر خوبی به آشپزخانه‌ ببخشد و هم ظاهرش را تغییر دهد.

قوری‌های قدیمی
خیلی‌ وقت‌ها در قوری می‌شکند و خودش مدت‌ها باقی می‌ماند. در این مواقع هم بعضی‌ها تصمیم می‌گیرند قوری را رد کنند، اما قوری‌های بدون در هم انتخاب مناسبی برای قرار دادن گل و گیاه است. پس اگر در قوری‌تان شکست یا لبه قوری پرید و دیگر قابل استفاده نبود، داخل آن آب بریزید و گیاهی را در آن بگذارید. اگر بتوانید برگ‌های گیاه را هم هدایت کنید و آنها را دور لوله قوری بپیچید، گلدان‌تان زیباتر هم خواهد شد. پس مطمئن باشید این کار می‌تواند یک اثر هنری خاص و متفاوت باشد که هر کس آن را می‌بیند، به آن علاقه‌مند می‌شود؛ در حالی که شما بسادگی و فقط به کمک یک قوری بی‌استفاده چنین کاری را انجام داده‌اید.

فلفل قرمزهای خشک
یکی دیگر از راه‌های ساده‌ای که به کمک آن می‌توانید رنگ و روی آشپزخانه را عوض کنید، استفاده از فلفل قرمز است. همان کاری که مادربزرگ‌ها در گذشته برای خشک‌کردن فلفل قرمز انجام می‌دادند. حالا شاید خشک‌کردن فلفل خیلی هم در نظر شما نباشد، اما این کار می‌تواند آشپزخانه‌تان را زیباتر از قبل کند. پس بد نیست این را هم امتحان کنید. برای این کار باید تعدادی فلفل قرمز تهیه کنید و به کمک سوزن، نخی را از داخل آنها عبور دهید. حالا این نخ فلفلی را در گوشه‌ای از آشپزخانه‌تان آویزان کنید تا فلفل‌ها کاملا خشک شود. با این کار نه تنها رنگ و رویی به آشپزخانه‌تان می‌بخشید و تغییری در آن ایجاد می‌کنید، که حتی می‌توانید برای پخت‌وپز هم از فلفل‌های خشک‌شده استفاده کنید و طعم خوبی به غذاهای‌تان بدهید.

منبع : jamejamonline.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • 10 نکته کاربردی و مفید برای دکور آشپزخانه
  • ایده هایی نو برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه
  • ۸ نکته برای چیدمان آشپزخانه
  • 8 نکته درچیدمان آشپزخانه‌های کوچک + عکس
  • استفاده از سنگ های مرمر و گرانیت در دکوراسیون آشپزخانه
  • جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه جدید


مطالب دیگر
مدیریت پسماندهای ناشی ازعملیات حفاری به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی
بازرسی ایمنی راه و استفاده از آن در یک مسیر مشخص
بررسی وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار در شهر سنندج
Demulsification of Crude Oil-in-Water Emulsions Driven by surfactant
بررسی رفتار سینتز واکنشی سرامیکهای نایوبات منیزیم با استفاده از نانوپودرهای تهیه شده با روش آسیاب پرانرژی
Mixed convection in inclined driven cavity with hot moving lid
تعیین محل بهینه قرار گرفتن تولیدات پراکنده به منظوربهبود پایداری ولتاژ و کاهش تلفات بااستفاده از الگوریتم تکامل تفاضلی
بررسی درونمایه های تهی در ادبیات داستانی کودک دهه هفتاد در پیوند با محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی
A low power and high gain CMOS LNA for UWB applications using a gate inductor
حذف ذرات کروی با استفاده از پدیدهی آشکار سازی نور لیزر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.